Hverdagen som rådgiver i Ascender
HVERDAGEN SOM RÅDGIVER I ASCENDER
“Jeg får mulighet til å bygge et bredt og solid nettverk innen norsk næringsliv, samt blir en "go-to-person" for kunder og kandidater.”
- Einar Mæle, Senior Advisor
Einar Mæle er Senior Advisor og begynte i Ascender i april 2021. Einar jobber med rekruttering av professionals på tvers av flere områder. Einar har en mastergrad i entreprenørskap og innovasjon fra Handelshøyskolen BI. Ved siden av studiene har Einar jobbet deltid i bemanning- og rekrutteringsbransjen i Stavanger. Einar har også hatt internship innen forretningsutvikling, strategi og innovasjon i en startup, samt industrikonsernet Lyse.
Hvordan var det å begynne som rådgiver i Ascender?
I Ascender får jeg store muligheter til å utfordre meg selv og jeg føler at jeg blir satset på samt investert i. Som en del av teamet i Ascender ble jeg tidlig en sentral del av gjennomføringen av prosjektene fra sourcing av kandidater til intervjuer, presentasjon for kunde og closing. Jeg får aktivt delta i møter med kunder og kandidater og blir dermed en reell bidragsyter internt og en sparringspartner eksternt.
“Siden jeg begynte i Ascender har jeg blant annet jobbet med prosjekter innenfor Management Consulting, økonomi og finans, Private Equity, samt M&A og forretningsutvikling.”
Jeg har eksempelvis fått mulighet til å lede et prosjekt for et stort industriselskap med ansvar for dialogen med kunden og kandidatene, samt rekruttert en CFO til et internasjonalt selskap.
Hvordan vil du beskrive Ascender og arbeidshverdagen?
Ascender er et konsulentselskap hvor jeg har fått en god innføring i “konsulent-mindsettet”, samt den opplæringen jeg har trengt. Jeg har raskt blitt involvert i prosessene fra A-Å og vi jobber alltid i team. Jeg kan enkelt se resultatene av arbeidet som blir gjort. Jeg får hele tiden økt ansvar, men kan samtidig støtte meg på kompetente team-medlemmer med lang operativ erfaring fra rollene vi rekrutterer til, samt fra rekrutteringsbransjen.
“Arbeidshverdagen i Ascender er dynamisk. Jeg jobber med flere prosjekter samtidig som befinner seg i ulike faser. Ingen prosjekter er like noe som gjør at jeg har hatt og har en veldig bratt læringskurve.”
Hva syns du er det beste med å jobbe i Ascender?
Det beste med å jobbe i Ascender er å få mulighet til å arbeide med høytstående selskaper og roller, hvor jeg får et unikt innblikk i deres virksomhet og behov. Jeg har fått en inngående forståelse for hva kundene og kandidatene jobber med. For å kunne være den beste rådgiveren leser jeg meg opp på bransjer, selskaper og kandidatbildet.
Jeg får mulighet til å bygge et bredt og solid nettverk innen norsk næringsliv, samt blir en "go-to-person" for kunder og kandidater. Jeg får også jobbe med et ambisiøst team med en “high-performance-kultur” hvor alle jobber mot et felles mål.
Hvordan vil du beskrive arbeidsmiljøet i Ascender?
Arbeidsmiljøet i Ascender er veldig bra. Vi har et miljø hvor folk ønsker å jobbe hardt og som strekker seg langt for kunder, kandidater og kollegaer. Det oppfordres til å jobbe på tvers av ulike prosjekter noe som gjør at jeg får jobbe sammen med alle i selskapet. Det gjør at det blir et sterkt fellesskap og store muligheter til erfarings- og kunnskapsdeling.
“Vi har en svært sosial arbeidsplass hvor det er høyt under taket. Vi har en dedikert sosialkomité som arrangerer fredagspils, kick-off, sommerfest og julebord. I 2022 reiste vi også til Lisboa.”
Fra 03.02.2023
Synes du dette høres interessant ut, og kunne tenke deg å bli en del av vårt team? Ta kontakt med en av våre Advisors, eller registrer CV og søknad her: