Operations Specialist
Her finner du all informasjon om stillingen.
Ferd Capital is strengthening its operational backbone and is recruiting an Operations Specialist to support the investment team across reporting, documentation, digital tooling, and cross-functional coordination both internally and with portfolio companies. This is a key role in a small, high-performing environment where structure, reliability, and execution quality are essential.
What you’ll do
- Maintain and develop Ferd Capital’s internal operations processes, including internal knowledge and best practices, recurring and ad-hoc internal reporting, and support towards portfolio companies
- Coordinate digital tools and vendors (e.g. CapIQ, Bloomberg, expert networks), support cost tracking, and evaluate new solutions
- Orchestrate internal routines: support in recruitment of interns to the Ferd Capital team, onboarding of new recruitments, bi-monthly team meetings, etc.
- Support internal and external communications—website updates, presentations, and annual report inputs
- Lead and coordinate planning, and execution of corporate events, coordinating internally with other Ferd business areas and external towards portfolio companies
- Support in our monthly reporting cycle, including consolidation, inputs, and sustainability reporting
Who you are
- 3–7+ years’ experience in consulting, operations, finance/audit, or corporate roles
- Strong at structuring workflows, managing multiple workstreams, and working independently
- Excellent communicator with high attention to detail
- Skilled in Excel and PowerPoint; experience with CRM systems, workflow tools, or digital systems is a plus. Interest and experience with AI tools is a plus. Sustainability experience is a plus
- Team-oriented, reliable, proactive — thrives in a small and ambitious organization.
Why join Ferd Capital
You will play a central role in ensuring operational excellence across our internal processes. This is a highly visible position with broad exposure, meaningful responsibility, and the ability to improve how we work every day — while maintaining a healthy work-life balance in a long-term-oriented family office.
If you want to help elevate the operational foundation of a leading investment environment, we’d love to hear from you.

Ferd Capital is a long-term, flexible and value-adding partner for Nordic companies.
We have two investment mandates: private companies and listed companies, which gives large flexibility in terms of what investments we can make. However, we focus on companies with proven business models that are beyond the early phase stage, and therefore do not engage in venture investments. Through its ownership, Ferd Capital seeks to combine the best methodologies from private equity with the advantages associated with being a family-owned investment company with a long-term perspective
Søk på stillingen
Last opp CV og søknadsbrev for å søke på stillingen.
Flere utlyste stillinger
Utforsk våre spennende karrieremuligheter og finn stillingen som passer deg best.
Leder- og spesialistroller
På vegne av Elkraft søker vi nå en leder som skal ha det overordnede ansvaret for salgsvirksomheten i Norge. Rollen kombinerer strategisk ledelse med aktiv og operativ salgsinnsats, og gir deg en sentral posisjon i videreutviklingen av Elkrafts kommersielle satsing.
På vegne av Norges Rederiforbund søker vi en faglig sterk og fremtidsrettet fiskehelsebiolog eller akvaveterinær som ønsker å spille en sentral rolle i skjæringspunktet mellom fag, politikk, regelverk og næring.
Ferd Capital is strengthening its operational backbone and is recruiting an Operations Specialist to support the investment team across reporting, documentation, digital tooling, and cross-functional coordination both internally and with portfolio companies.
På vegne av Energy Control søker vi nå en Product Manager som får et tydelig og helhetlig eierskap til et av deres viktigste produkter – EC Go-appen.
BDO søker en tilbudsansvarlig for å styrke sin kommersielle salgsprosess.
On behalf of Release by Scatec, we are looking for an FP&A Manager who will take operational ownership of budgeting, forecasting and financial performance management across the portfolio.
Unilamp Norden er i sterk utvikling og søker nå en hands-on og fremoverlent Finance Manager som vil få et helhetlig ansvar for økonomi og regnskap i selskapet.
På vegne av SATS søker vi en ambisiøs og utviklingsorientert Facility Manager som vil ta et helhetlig ansvar for lokalene, teknisk anlegg og treningsutstyr, og sikre høy kvalitet på tvers av hele den norske porteføljen.
På vegne av Omilon søker vi Technical Project Manager som vil ha ansvar for planlegging og gjennomføring av utprøving, implementering og innføring av Omilons løsninger hos kunder i helsesektoren.
Omilon styrker sin økonomifunksjon og søker en FP&A Analyst som vil ha en nøkkelrolle i selskapets performance management
Oslo Taxi søker nå en proaktiv og forhandlingssterk innkjøpsansvarlig som skal ha et helhetlig ansvar for konsernets innkjøp og rammeavtaler.
På vegne av Aars søker vi til en nyopprettet stilling, en Chief Investment Officer. Vedkommende vil lede selskapets investeringsvirksomhet.
På vegne av mediekonsernet Mentor Medier søker vi en analytisk og proaktiv Business Controller som vil få en sentral rolle i den økonomiske oppfølgingen av konsernets selskaper.
På vegne av Aider søker vi nå en erfaren, tydelig og kommersiell kontorleder i Førde som kan ta kontoret til neste nivå.
På vegne av Ticon Gruppen, et familieeid investeringsselskap, søker vi en operativ, analytisk og strategisk CFO.
On behalf of Golar we are looking for an IT Security Manager to strengthen and elevate the company’s IT security.
På vegne av Aquatiq søker nå en forretningsorientert og analytisk Group Business Controller som ønsker å spille en sentral rolle i utviklingen av økonomistyring og beslutningsstøtte i et internasjonalt konsern.
På vegne av Lund Gruppen Holding søker vi en forretningsorientert og operativ Finans-/Økonomisjef som vil få en sentral rolle i å videreutvikle økonomifunksjonen på tvers av konsernet og dets selskaper
På vegne av RegioX søker vi nå en Daglig leder som ønsker å ta en sentral rolle i å videreutvikle selskapet kommersielt og strategisk.
Nå søker vi en operativ og strategisk kontorleder i Mosjøen som kan bygge laget videre og bidra til å utvikle Aiders posisjon lokalt.
For å styrke og videreutvikle Wibax sin virksomhet i Norge søker vi nå en Key Account Manager som får en sentral rolle i selskapets videre vekst i det norske markedet
På vegen av Cushman & Wakefield Realkapital søker vi en fremoverlent og kommersiell leder av utleie som vil ha ansvaret for å styrke og videreutvikle deres utleieavdeling.
Ascender er i sterk vekst og har ambisiøse planer for tiden som kommer – nå ser vi etter målrettede og fremoverlente Associates som vil være med på reisen.
I rollen som statsautorisert regnskapsfører i Contèr Services AS, jobber du langsiktig og proaktivt for å sørge for at kunder opplever høy grad av service, gjennom god struktur og løsningsorientert kommunikasjon.
Elkraft søker nå en Leder for Teknisk som skal ha det overordnede ansvaret for vår tekniske virksomhet i Norge. Rollen kombinerer strategisk ledelse med operativ oppfølging,
Har du erfaring fra konsulentbransjen og/eller et ønske om å jobbe som konsulent? Vi ønsker gjerne å komme i kontakt med deg som har et ønske om å jobbe som rådgiver for noen av Norges fremste selskaper.
Interim
Er du en erfaren økonomisjef som trives med ansvar og variasjon – og er klar for nye interimoppdrag? Vi søker dyktige økonomisjefer til våre kunder.
Har du solid erfaring innen regnskap og er trygg i lederrollen? Vi søker deg som ønsker å jobbe som interim regnskapssjef hos spennende selskaper i perioder med endringer, vekst eller midlertidig behov for ekstra kapasitet og ledelse.
Vi søker dyktige regnskapskonsulenter som ønsker å jobbe interimsbasert hos våre kunder. Som konsulent får du mulighet til å bidra med din faglige tyngde og sikre stabilitet og kvalitet i perioder med ekstra behov.
Er du en erfaren konsernregnskapssjef som trives med interimroller? Vi ser etter dyktige kandidater som er tilgjengelige på kort varsel og ønsker spennende oppdrag i ulike selskaper.
Ascender er et ledende rekrutteringsselskap, til faste og interimroller. Vi søker etter personer som ønsker å jobbe som konsulent til management for hire oppdrag.
Har du bred erfaring som Group Controller og trives med ansvar og komplekse regnskapsprosesser? Nå har du muligheten til å jobbe gjennom Management for Hire og bruke din kompetanse i interimoppdrag innen konsernregnskap og rapportering.
Har du bred erfaring innen HR og ønsker fleksibilitet i hverdagen? Vi søker dyktige HR-konsulenter som ønsker å ta på seg interimoppdrag hos våre kunder i perioder med behov for ekstra kapasitet eller spesialkompetanse.
Ascender søker nå etter dyktige og fleksible kandidater som ønsker å jobbe oppdragsbasert i midlertidige roller innen administrasjon, kontorledelse og støttefunksjoner.
Hvis du er klar for å ta på deg nye utfordringer som interim Financial Controller, ønsker vi å høre fra deg!
Vi søker dyktige CFO-er som ønsker å ta på seg spennende og varierte interimoppdrag hos våre kunder.
Vi søker deg som har erfaring i rollen som Business Controller og ønsker å jobbe oppdragsbasert
.avif)

