Elkjøp Nordic | Project & Process Improvement Managers

STILLINGSTYPE: PROJECT & PROCESS IMPROVEMENT MANAGERS

ARBEIDSSTED: NYDALEN, OSLO

SØKNADSFRIST: SNAREST

KONTAKTPERSON: KRISTIN LOSSIUS | 403 05 040

KONTAKTPERSON: INGUNN T. GLOSLI | 900 90 596

Elkjøp opererer i en svært konkurranseutsatt bransje hvor det stilles høye krav til effektivitet, herunder finansiell drift og rapportering. Konsernet har et kontinuerlig fokus på profesjonalisering for å forbedre prosesser og leveranser, og bruk av ny teknologi har høy prioritet.

Til spennende og nyopprettede roller i Nordic Finance søker vi to Project & Process Improvement Managers som vil få ansvar for å drive forbedrings- og optimaliseringsprosjekter, herunder prosjekter knyttet til digitalisering og automatisering av konsernets prosesser. Vi søker deg som har erfaring med prosessforbedringsprosjekter og/eller automatiserings- og robotiseringsprosjekter fra for eksempel konsulentbransjen. Hvis du i tillegg trives med å drive og gjennomføre prosjekter, kan dette være en spennende mulighet for deg!

Ansvarsområder:

  • Lede og fasilitere forbedringsprosjekter for Nordic Finance og andre enheter

  • Lede og fasilitere forbedrings- og optimaliseringsprosjekter for Center of Excellence (konsernets tjenestesenter for økonomi i Tsjekkia) – herunder kritiske prosjekter knyttet til digitalisering og automatisering av tjenestene

  • Bidra til identifisering av nye muligheter og forbedringsforslag, samt utarbeidelse av beslutningsgrunnlag

  • Bidra til fasilitering og implementering av forbedringsprosesser

  • Bidra til godt samarbeidsklima slik at Nordic Finance blir i stand til å levere høy kvalitet til våre stakeholders

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Mastergrad og 2-4 års relevant erfaring fra konsulenthus eller som intern konsulent/prosjektleder fra tilsvarende virksomhet

  • Erfaring med prosessforbedringsprosjekter, herunder kjennskap til metodikk for systematisk tilnærming og analyse av forretningsprosesser

  • Erfaring på ett eller flere av områdene: Lean, People and Change Management, Strategi og forretningsutvikling, Automasjon, Målstyring, RPA

  • For spesielt den ene rollen vil erfaring med ERP og Data Warehousing, samt forretningsregler og funksjonelle krav til IT-løsninger, være et fortrinn

  • Erfaring med finansprosesser er en fordel

Ønskede personlige egenskaper:

  • Forretningsorientert

  • Proaktiv og med «drive» og gjennomføringsevne

  • Kvalitetsfokusert

  • Gode relasjons- og samarbeidsegenskaper - evne til å kommunisere på ulike nivåer i organisasjonen

  • Flytende i minst ett skandinavisk språk og engelsk, både skriftlig og muntlig

Vi søker deg som trigges av utvikling, kvalitet og målet om å bli "best in class". Du vil få en utfordrende og spennende hverdag i et solid selskap med gode karrieremuligheter. Hovedkontoret til Elkjøp Nordic holder til i nye og flotte lokaler i Nydalen. Noe reising må påberegnes.


Elkjop_logo_blue.png

Elkjøp Nordic er Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater. Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og Færøyene med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet. Alle de over 400 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet i Jönköping. Elkjøp-konsernet er eid av britiske Dixons Carphone plc, en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk. Elkjøp Nordic har ca 10 000 medarbeidere og omsetter for over 37 mrd NOK.